mandag den 27. august 2007

Reklamemennesket som miljøaktivist




Alt er miljø i dag. Grønland smelter, standby-lys bliver slukket og hvad gør reklamefolket så? De skal da også være miljøbevidste.

Jeg tror, at man som reklame-m/k skal lade være med at bidrage til forureningen. Bare tag forureningen af aviser, tv, biografer og billboards. Hvis vi forsøger altid at lave så gode ideer som absolut muligt, forurener vi i det mindste ikke folks hjerner. Vi stjæler jo opmærksomhed, og hvis vi så ikke giver noget igen, og bare smækker noget grimt og ugennemtænkt lort op i hovedet på folk - jamen, det er da noget skidt.

Så imens temperaturen og havene stiger, burde vi starte med at spørge os selv. Forurener jeg eller bidrager jeg med noget, der måske er en lille bitte smule positivt?

(At gode ideer også er bedst for kunderne i det lange løb skal også lige med. I går så jeg f.eks. den bedste tilbudsavis, jeg nogensinde har set - det var Faktas, nå nej, Snupta, hedder de nu, de har været til numerolog. Mindre forurening og forhåbentligt bedre salg!)

Ingen kommentarer: